15 octombrie 2010

UN MAESTRU CU O INIMA MARE




Nguyen Van Chieu este acum cel mai bine clasat Maestru din Vietnam de Vovinam Viet Vo Dao( arta martiala vietnameza ) . El a călătorit în 15 ţări pentru a promova Vovinam Viet Vo Dao . Acum, el este SUCCESORUL MARELUI MAESTRU,PATRIARH LE SANG, preşedinte adjunct la Federaţia Internaţională de Vovinam Viet Vo Dao.
Master Nguyen Van Chieu

Am ales Vovinam fără nici o recomandare de la alţii . În 1965, m-am dus la un spectacol Kungfu cu intenţia de ma uita la studenţi care practicau taekwondo în Sai Gon ( acum HCM City ) . În loc de taekwondo , am fost imediat atras de echilibrul dintre hard şi soft în tehnicile de Vovinam . Apoi am decis sa practic Vovinam cu primul meu instructor Trinh Ngoc Minh - cel mai mare maestru de Vovinam şi dezvoltator de artă din Europa Centrală si Vietnam .
Doi ani mai târziu , am fost sub aripa MARELUI MAESTRU,PATRIARH LE SANG , liderul şcolii de Vovinam din întreaga lume .
După practicarea stilului Vovinam de aproximativ patru ani , Le Sang mi-a cerut să se răspândească Vovinam la alte provincii iubitoare de artă , inclusiv " terenul de arta martiala , " Binh Dinh . A fost nevoie de o perioada de timp pentru a concura Vovinamul cu alte şcoli , dar a devenit popular dincolo de aşteptările noastre . Cred că motivul pentru popularitatea sa a fost că artele martiale traditionale au fost mai potrivite pentru caracteristicile vietnameze şi caracteristicile fizice . În al doilea rând , Vovinam a ataca cu abundenta tehnicile de aparare . În al treilea rând şi cel mai important , Vovinam a fost foarte practic şi aplicabil cu o serie neîntreruptă de tehnici , de echilibrare intre greu şi moale în artele marţiale . Această caracteristică a fost foarte diferita de taekwondo , care preferă judo greu si , care preferă tehnici moi . Îmi amintesc că , după doar cinci ani , au existat 15 cluburi şi 4.000 de studenţi de Vovinam în Binh Dinh .
Pe lângă forţa , arta marţială şi tehnicile de , Vovinam apreciază în mod deosebit spiritul de artist martial, adepţii Vovinamului învăţa pe de rost cele 10 principii de bază care sunt în mare parte adoptate şi folosite.
Fiecare provincie şi ţara pe care am vizitato mi-a lasat amintiri de neuitat . În ochii mei, toti practicantii au o înaltă apreciere in studiul artei martiale . Imi amintesc o dată un băiat spaniol aratandu-mi o hartă a Vietnamului şi spunând că a făcut cercetări privind tara Viet Nam. În plus , în 1996 , la un turneu de arte marţiale în Thailanda, prim-ministru Thaksin Shinawatra s-a referit la Vovinam,spunind ca este numărul unu din lume . În timpul carierei mele , am primit multe invitaţii pentru a vizita întreaga lume . Toate aceste amintiri ma tulbura .
In multi ani de predare de Vovinam , am instruit studenţi nenumărati din întreaga lume . În opinia noastră , atât a studenţilor, vietnamezi şi străini toti au o mare afecţiune pentru arta martiala . Cu toate acestea , în timpul studiilor lor , au unele diferenţe . Studenţii din Vietnam profita de o artă marţială tradiţională care este bine adaptata la caracteristicile lor fizice , cum ar fi îndemânare , rezistenţă şi viteza . Cu toate acestea, ele se bazează adesea pe instructori , mai degrabă decât pentru a depune efortul în a cuceri Kungfu-ul . În schimb , în ciuda faptului că sunt mai puţin agili , studenţii străini sunt mai puternici decât vietnamezii .
Studenţii străini trebuie să acopere taxele costisitoare de a veni in Viet Nam pentru a învăţa o artă marţială traditionala. Ei iau adesea fotografii şi realizeza înregistrări ale instrucţiunilor noastre la fiecare antrenament. Ei invata mai metodic , în contrast cu superficialitate elevilor vietnamezi .
Remarcabil , am fost impresionat de un student francez , Patrick Levet . În ciuda unui maestru din Quan Ki Do , Patrick a vrut să înveţe Vovinam Viet Vo Dao . Imediat după 10 zile de munca grea , cu prelegerea mea specială , de la un Maestru de Vovinam , el a fost acceptat să poarte centura neagra . Apoi , Patrick sa întors în Franţa şi a ajutat la aducerea Vovinamului in lume . El este unul dintre cei mai preferati elevi din timpul vieţii si a carierei mele .
Există câteva motive pentru care Vovinam Viet Vo Dao a devenit mai dezvoltat în restul lumii . În primul rând , este din cauza valurilor de studenţi care studiază în Occident şi studenţii sunt uniti cu familiile lor. În al doilea rând , din 1996 , împreună cu Patrick , am avut şansa de a călători în jurul lumii pentru a preda Vovinam şi să castigam elevi noi. De atunci , Vovinam a fost oficial şi din ce in ce mai recunoscut pe plan internaţional . Din fericire, in ultimii doi ani HCM City Direcţia pentru Sport ne-a ajutat cu excursii în străinătate pentru a încuraja si promova Vovinam Viet Vo Dao la nivel global . De atunci, Vovinam a devenit din ce în ce mai popular si în întreaga Asia.Până în prezent , Vovinam sa dezvoltat pe cinci continente, cu asociaţiile în Franţa , Senegal şi Cambodgia , şi aşa mai departe. Unele ţări asiatice au adoptat Vovinam repede , cum ar fi Indonezia , Cambodgia , Laos , Thailanda şi Filipine . La sfârşitul anului 2010 , suntem intenţionati să organizam Jocurile de Vovinam Viet Vo Dao în Asia şi Europa. Vom extinde Vovinam mai mult în Japonia şi Coreea de Sud , patria taewondo-ului şi multe alte şcoli bine cunoscute de Kungfu .
Familia mea joacă un rol cheie în succesul meu . Sunt mereu recunoscător pentru soţia mea si pentru sprijinul ei care continuă mereu. Ori de câte ori elevii vin să stea şi sa practice la casa mea , ea nu ezită în a face treburile casnice si a ma ajuta. Fiul meu şi fiica mea ma sprijina , de asemenea, in cariera mea . Fiul meu acum lucrează în cadrul Departamentului de Cultură , Sport , şi Turism în HCM City .
El este , de asemenea, un student de Vovinam şi mă sprijină foarte mult .
Fiica mea acum studiază în Anglia , unde ea mă ajută să rămân în contact cu Maestrii la nivel mondial de Vovinam şi instructori care se extind peste tot în lume . Sunt foarte mândru de toate acestea .